Pomiń zawartość →

Ile kosztuje ubezpieczenie lokalu użytkowego?

Osoby posiadające lokale usługowe zdają sobie sprawę, iż ubezpieczenie jest kwestią niezwykle obowiązkową. Bez względu na działalność gospodarczą, która będzie w takim miejscu prowadzona – lokal musi być ubezpieczony, gdyż nigdy nie wiadomo, co się może wydarzyć i to niekoniecznie z winy jego użytkowników. Ile kosztuje takie ubezpieczenie lokalu użytkowego? Gdzie najlepiej wykupić polisę? Jak to wszystko wygląda w praktyce?

Ubezpieczenie OC

Lokale usługowe we Wrocławiu przeznaczone np. na wynajem pod konkretną działalność gospodarczą, które można znaleźć np. tu https://lokum-deweloper.pl/lokale-uslugowe/, powinny być ubezpieczone już przez ich właścicieli. Takie podstawowe ubezpieczenie powinno obejmować wypłatę odszkodowania np. w przypadku zalania lokalu przez inne osoby, w przypadku włamania, pożaru itp. Wielu właścicieli już na etapie poszukiwać najemców informuje w ogłoszeniu zainteresowanych lokatorów, iż wymagane jest od nich posiadania polisy OC. Dzięki temu bowiem, gdy w lokalu powstaną jakiekolwiek szkody związane z prowadzeniem działalności – oczywiste jest, iż pokryje je ubezpieczyciel tego najemcy.

Ile kosztuje ubezpieczenie lokalu użytkowego?

Na rynku istnieje mnóstwo firm – ubezpieczalni, które prześcigają się ze sobą w oferowaniu klientom różnorodnych ubezpieczeń. Ile będzie kosztować ubezpieczenie danego miejsca tak naprawdę zależy od wielu czynników. Składa się na to między innymi to: gdzie znajduje się dany lokal (czy jest to centrum miasta, czy są to obrzeża miasta), w jakim budownictwie umieszczony jest (stara kamienica, czy też nowoczesny, dopiero teraz wybudowany blok) oraz w grę wchodzą takie aspekty jak np.: metraż lokalu, jego wyposażenie itp.

Czytaj także  Jak założyć fundusz inwestycyjny otwarty?

Oferta indywidualna

Każda oferta powinna być bardzo indywidualnie dostosowana do właściciela takiego lokalu. Inaczej bowiem będzie przestawiać się ona, gdy w konkretnym miejscu ma powstać dyskoteka o sporym natężeniu osób lub firma komputerowa, gdzie podłączonych będzie mnóstwo sprzętów o dużej wartości. Właściciele lokali powinny obowiązkowo zapoznać się z polisą przedstawioną przez agenta ubezpieczeniowego, by przekonać się, czy dana umowa w dobry sposób go zabezpiecza. Klienci często nie zdają sobie sprawy, jednak na tym etapie można z ubezpieczycielem negocjować warunki i warto z takiej opcji korzystać.

Gdzie najlepiej się ubezpieczyć?

Często klienci wracają do ubezpieczyciela, u którego już wcześniej mieli wykupioną konkretną polisę i jest to dla nich bardzo wygodne i szybkie rozwiązanie, gdyż wszelkie formalności są tak naprawdę załatwiane w kilkanaście minut. W większości przypadków jest to dobre rozwiązanie, jednak poleca się klientom od czasu do czasu – zapoznanie się z ofertami innych miejsc, u których być może czeka na nich bardziej atrakcyjna cenowa i korzystniejsza oferta. Ponadto, jeżeli już klient zgłasza się do tej samej firmy, warto zapytać o zniżki czy rabaty dla stałych klientów. Dzięki temu można zawsze zaoszczędzić choć trochę na składce, co sprawia, że klient czuje się znacznie lepiej.

Czytaj także  Księgowość w firmie – jak usprawnić pracę

Opublikowano w Biuro Biznes

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *