Pomiń zawartość →

Ile kosztuje ubezpieczenie lokalu użytkowego?

Osoby posiadające lokale usługowe zdają sobie sprawę, iż ubezpieczenie jest kwestią niezwykle obowiązkową. Bez względu na działalność gospodarczą, która będzie w takim miejscu prowadzona – lokal musi być ubezpieczony, gdyż nigdy nie wiadomo, co się może wydarzyć i to niekoniecznie z winy jego użytkowników. Ile kosztuje takie ubezpieczenie lokalu użytkowego? Gdzie najlepiej wykupić polisę? Jak to wszystko wygląda w praktyce?

Ubezpieczenie OC

Lokale usługowe we Wrocławiu przeznaczone np. na wynajem pod konkretną działalność gospodarczą, które można znaleźć np. tu https://lokum-deweloper.pl/lokale-uslugowe/, powinny być ubezpieczone już przez ich właścicieli. Takie podstawowe ubezpieczenie powinno obejmować wypłatę odszkodowania np. w przypadku zalania lokalu przez inne osoby, w przypadku włamania, pożaru itp. Wielu właścicieli już na etapie poszukiwać najemców informuje w ogłoszeniu zainteresowanych lokatorów, iż wymagane jest od nich posiadania polisy OC. Dzięki temu bowiem, gdy w lokalu powstaną jakiekolwiek szkody związane z prowadzeniem działalności – oczywiste jest, iż pokryje je ubezpieczyciel tego najemcy.

Ile kosztuje ubezpieczenie lokalu użytkowego?

Na rynku istnieje mnóstwo firm – ubezpieczalni, które prześcigają się ze sobą w oferowaniu klientom różnorodnych ubezpieczeń. Ile będzie kosztować ubezpieczenie danego miejsca tak naprawdę zależy od wielu czynników. Składa się na to między innymi to: gdzie znajduje się dany lokal (czy jest to centrum miasta, czy są to obrzeża miasta), w jakim budownictwie umieszczony jest (stara kamienica, czy też nowoczesny, dopiero teraz wybudowany blok) oraz w grę wchodzą takie aspekty jak np.: metraż lokalu, jego wyposażenie itp.

Czytaj także  Maszynka do liczenia pieniędzy – jaką wybrać

Oferta indywidualna

Każda oferta powinna być bardzo indywidualnie dostosowana do właściciela takiego lokalu. Inaczej bowiem będzie przestawiać się ona, gdy w konkretnym miejscu ma powstać dyskoteka o sporym natężeniu osób lub firma komputerowa, gdzie podłączonych będzie mnóstwo sprzętów o dużej wartości. Właściciele lokali powinny obowiązkowo zapoznać się z polisą przedstawioną przez agenta ubezpieczeniowego, by przekonać się, czy dana umowa w dobry sposób go zabezpiecza. Klienci często nie zdają sobie sprawy, jednak na tym etapie można z ubezpieczycielem negocjować warunki i warto z takiej opcji korzystać.

Gdzie najlepiej się ubezpieczyć?

Często klienci wracają do ubezpieczyciela, u którego już wcześniej mieli wykupioną konkretną polisę i jest to dla nich bardzo wygodne i szybkie rozwiązanie, gdyż wszelkie formalności są tak naprawdę załatwiane w kilkanaście minut. W większości przypadków jest to dobre rozwiązanie, jednak poleca się klientom od czasu do czasu – zapoznanie się z ofertami innych miejsc, u których być może czeka na nich bardziej atrakcyjna cenowa i korzystniejsza oferta. Ponadto, jeżeli już klient zgłasza się do tej samej firmy, warto zapytać o zniżki czy rabaty dla stałych klientów. Dzięki temu można zawsze zaoszczędzić choć trochę na składce, co sprawia, że klient czuje się znacznie lepiej.

Czytaj także  Dostępne rodzaje kopert

Opublikowano w Biuro Biznes

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *